شما باید بتوانید مخاطبینی از طیفها و اقلیمهای مختلف را جذب و مشتری خود کنید . کمپینهای تبلیغاتی با فعالیتهایی در شبکهها و عرصههای مختلف، باعث جایگرفتن برند یا محصولتان در ذهن مشتری یا به نوعی تسخیر ذهنشان میشود. با جایگرفتن در ذهن مشتری و تبلیغات مکرر برندتان، اعتماد مشتریان به برند و محصول جلب میشود و محصول شما گزینهای همیشگی برای خرید در ذهن مشتری باقی میماند.
بعضی از شرکتها در ماههایی که اوج فروش را دارند کمپین تبلیغاتی راه اندازی میکنند. بعضی دیگر از افراد در ماههایی که فروششان کم است کمپین تبلیغاتی را اجرا میکنند. مثلاً بهترین زمان برای اجرای کمپین تبلیغاتی ولنتاین چند روز قبل از ولنتاین است. تهیه و ساخت پیام خلاقانه، یکی از بخشهای جالب طراحی و اجرای کمپین تبلیغاتی است.
بنابراین هر چقدر درباره مخاطب هدف خود بدانید، موفقیت در کمپین امکانپذیرتر است. برای اجرای یک کمپین باید برنامه داشته باشید و با برنامه به فکر اجرای آن باشید. همچنین بدانید معیارهای کسبوکارتان چیست و باید در کمپین چه چیزی را برجسته کنید تا به نتیجه مطلوب برسید. یک متخصص خوب برای کمپین وقت خود را تلف نکرده و فقط برای مخاطبین هدف برنامهریزی تبلیغاتی ارائه میدهد.
خلاقیت به منابع نیاز دارد، اما محدودیتهای مالی و زمانبندی میتوانند اجرای ایدههای نوآورانه را دشوار کنند. یک کمپین تبلیغاتی باید بتواند با انواع مختلف مخاطبان ارتباط برقرار کند و پیام خود را به گونهای منتقل کند که برای همه جذاب و قابل فهم باشد. این اهداف میتوانند شامل افزایش فروش، ارتقاء شناخت برند، یا جذب مخاطبان جدید باشند. در این مرحله، نیاز است که بازار هدف، مخاطبان، و رقبا به دقت مورد بررسی قرار گیرند. شناخت دقیق نیازها و خواستههای مخاطبان و بررسی کمپینهای رقبا میتواند به خلق ایدههای نوآورانه کمک کند. بودجه کمپین باید شامل هزینههای تبلیغات، تولید محتوا، همکاری با اینفلوئنسرها، هزینههای پلتفرمها و ابزارهای تحلیلی، و سایر هزینههای مربوط به اجرای کمپین باشد.
بدون برنامهریزی برای استراتژیهای بازاریابی نمیتوانید یک راه مشخص را دنبال کرده و به نتیجه مشخص برسید. برای یک کمپین موفق ابتدا باید یک تیم حرفهای داشته باشید تا شبانهروز درباره پیام کمپین و شناسایی مخاطب هدف تلاش کنند. برای اینکه بتوانید یک تیم حرفهای را شناسایی کنید، در ادامه این مطلب از آژانس دیجیتال مارکتینگ دارت درباره کمپین تبلیغاتی، اهداف کمپین و انواع آن اطلاعاتی ارائه کردهایم. بازاریابی محتوا یکی دیگر از انواع کمپینهای تبلیغاتی به حساب میآید. شما در این روش با تولید محتوای سئوشده، مرتبط و منحصربهفرد سعی میکنید رتبه خوبی در صفحه نتایج گوگل به دست آورید. شما باید برای به دست آوردن بیشترین ترافیک مطالبی مرتبط با هدف مخاطب هدفتان ارائه کنید.
این هدف میتواند افزایش آگاهی از برند، افزایش فروش، ایجاد تعامل با مخاطب، یا حتی ارائه آموزشهای خاص باشد. اهداف کمپین باید مشخص، قابل اندازهگیری و در چارچوب زمانبندی مناسب {سئو مگ|} تعریف شوند. در کمپین تبلیغاتی پربازده، تبلیغات باعث افزایش فروش و درآمدزایی کسب و کارتان میشود.
علاوه بر آن از این طریق میتوانید بازار هدف خود را هدایت کنید و نتایج مطلوبی به دست آورید.در این مطلب به بررسی اجزای کلیدی کمپین تبلیغاتی پر بازده و نحوه اجرای آن میپردازیم. کمپین تبلیغاتی به مجموعهای از فعالیتها، استراتژیها و تدابیری گفته میشود که توسط یک کسب و کار یا سازمان برای تبلیغ محصولات، خدمات یا برند خود طراحی و اجرا میشود. هر کمپین تبلیغاتی معمولاً شامل یک یا چند رسانه و کانال ارتباطی است که بر اساس هدفها و جذب مشتریان، برنامهریزی میشود.
برای مثال اگر سعی در افزایش فروش آنلاین دارید، تبلیغات PPC و رسانههای اجتماعی ممکن است بهترین کارایی را داشته باشند. اگر ریسک پذیر هستید میتوانید علاوه بر رسانههای قابل اعتماد که قبلا با آنها سر و کار داشته اید، یک رسانه جدید را امتحان کنید و ببینید که چگونه بر کمپین شما تأثیر میگذارد. یک کمپین تبلیغاتی موفق باید شامل پیام مرکزی واحدی باشد که در تمام کانالها و ابزارهای تبلیغاتی تکرار شود و به این ترتیب، بر ذهن مخاطب تأثیر بیشتری بگذارد.
کمپین تبلیغاتی هم در راستای معنای همین کلمه و با هدف تبلیغات شکل میگیرد. کمپین تبلیغاتی به مجموعهای از تبلیغات یکپارچه گفته میشود که پیام یکسانی را به اشتراک میگذارند. این کمپین برای دستیابی به هدف خاصی از کسب و کار و همچنین افزایش نرخ تبدیل شکل میگیرد.
علاوه بر تمام اینها اگر شخص یا تیم مورد نظر شما برنده مسابقات هم باشد که میتوانید از فرصت موفقیت آنها صدای خوبی در رسانهها برای حمایت ایجاد کنید. برای اجرای کمپین تبلیغاتی در اینستاگرام، میتوانید از سرویس جریان – یکی از زیرمجموعههای یکتانت – استفاده کنید. این سرویس به شما کمک میکند تا تبلیغات گسترده را نهتنها اجرا، بلکه مدیریت کنید.
داشتن اهداف مشخص و دقیق به برند کمک میکند تا در طول اجرای کمپین، همواره بتوان نتایج را اندازهگیری کرد و در صورت نیاز استراتژیها را تغییر داد. این نوع کمپینها معمولا در زمانهایی مثل فصلهای خرید خاص، تعطیلات یا روزهای تخفیف جهانی اجرا میشوند. در این نوع کمپینها، برندها معمولا از تبلیغات مستقیم در رسانههای اجتماعی، ایمیلهای تبلیغاتی و تبلیغات آنلاین استفاده میکنند تا مشتریان را به خرید سریع تشویق کنند. کمپین تبلیغاتی بر اساس اهداف و استراتژیهای مختلف، به انواع مختلفی تقسیم میشود. درک انواع کمپین های تبلیغاتی به برندها کمک میکند تا با توجه به نیازها و شرایط خود، بهترین نوع کمپین را انتخاب و اجرا کنند.
شما یک متریک و هدف خاص لازم دارید، یعنی باید مقدار مشخصی از فروش برای یک محصول یا خدمات خاص را در مدت زمان مشخص تعیین کنید. حتما میپرسید چرا؟ چون با داشتن هدف و پارامتر میتوانید مطمئن باشید که کمپین تبلیغاتی شما متمرکز انجام شده و به راحتی هم میتوانید اثربخشی آن را در صورت انجام آن اندازهگیری کنید. هنگامی که کمپین بازاریابی متناسب با برنامه بازاریابی کلی شما باشد، میتوانید مطمئن باشید که برنامه اجرای این کمپین کاملا با ارزیابی بازار هدف شما طراحی شده و میتواند بهترین نتیجه را داشته باشد.
باید پیامی داشته باشید که مناسب محصول و خدماتتان باشد و آن را به بهترین شکل ممکن به مخاطب معرفی کند. بدون آنکه به آنها توجه کنیم ناخودآگاه به سمت آن برند کشیده می شویم. از کمپین های پاکشوما بگیرید تا بیمه سرمد و بانک ملت و … همه ی اینها برای جذب مخاطبین هدف زیاد در زمان کوتاه است. عوامل زیادی بر روی طراحی و ساخت و اجرای کمپین های تبلیغاتی تاثیر گذار است. در نهایت و به عنوان کلام آخر قصد دارم به این نکته اشاره کنم که باید قبل از اجرای کمپین تبلیغاتی، پیشبینی شرایط افزایش ناگهانی مخاطبان را کرده باشید. ممکن است کمپین شما در مراحل اول به خوبی عمل کرده و سیل عظیمی از مخاطبان را به سمت شما هدایت کند.
هدف از این نوع کمپینها، ایجاد یک فرصت ویژه برای جذب مشتریان در یک زمان خاص است. معمولاً در این کمپینها از حس اضطرار استفاده میشود (مثلاً با تخفیفهای محدود یا پیشنهادهای ویژه که تنها در یک بازه زمانی خاص قابل دسترسی هستند)، که میتواند به افزایش فروش در زمانهای خاص کمک کند. در انتهای هر کمپین تبلیغاتی باید ارزیابی دقیقی از اتفاقات افتاده به عمل آید. معمولا مشخص می شود در هر رسانه چه مقدار نمایش, چه مقدار بازدید کننده و چه مقدار مخاطب جذب شده اند.
کمپین آگاهی از برند با هدف اصلی افزایش شناخت مخاطبان نسبت به نام، هویت و ارزشهای برند طراحی میشود. این نوع کمپین برای کسبوکارهایی که در مراحل اولیه فعالیت خود هستند، یا برندهایی که قصد ورود به بازار جدید دارند، اهمیت ویژهای دارد. در این کمپینها، تمرکز بر دیدهشدن و ماندگاری در ذهن مخاطب است، نه لزوماً فروش فوری. تحقیقاتی انجام دهید تا بفهمید بازار هدف و مخاطبتان چطوری از محصولات و خدمات مطلع میشود و کجا خرید میکند. مثلاً مشتریان شما افراد 15 تا 24 سال هستند و این افراد کمتر تلویزیون نگاه میکنند و محصولات را از تلگرام و اینستاگرام دنبال میکنند. همچنین این افراد دوست دارند همان جا که تبلیغ را میبینند بتوانند محصول را بخرند.
در این نوع کمپینها، هدف نه تنها تبلیغ مستقیم، بلکه آموزش و اطلاعرسانی به مخاطبان است تا اعتماد آنها به برند افزایش یابد. این کار کمک میکند بفهمید چه چیزی درست کار میکند و چه چیزی مشکل دارد و در صورت نیاز، تغییرات لازم را اعمال کنید. فرض کنید که روی پیج یک بلاگر بزرگ تبلیغ میکنید و از آنها میخواهید به پیجتان بیایند و از شما خرید کنند. درصد کسانی که در طول زمان این تبلیغات از پیج شما دیدن کردند، درصد موفقیتتان است. مثلا کمپینهای مناسبتی مانند کمپین نوروز، تا پایان همان مناسبت مهلت دارند.
سعی کنید سبد رسانهای شما به گونهای باشد که مخاطب هدف در مدت کمپین، از راههای مختلفی با پیام کمپین شما درگیر شود. بدین ترتیب با افزایش مخاطبان هدفمند، نه تنها افزایش فروش خواهید داشت بلکه جایگاه برندتان در ذهن عموم افراد ثبت میشود. ماهیت ایجاد یک کمپین تبلیغاتی در درک جمعیت هدف، شناسایی نیازهای آنها و فرموله کردن پیامهایی است که با آنها طنینانداز میشود.
با استفاده از تبلیغات آفلاین میتوانید از تصاویر، صدا، رنگ و سایر ابزارهای حسی، تأثیرات قوی روی مخاطبان داشته باشید. روزانه مخاطبان با حجم بسیار زیادی از تبلیغات در فضای مجازی روبرو هستند. در نتیجه این موضوع باعث کمرنگ شدن توجه آنان به بسیاری از پیامهای اینترنتی میشود. با تبلیغات میتوانید حتی توجه مخاطبان احتمالی را به سمت محصول و خدماتتان جلب کنید. خواندن این کتاب برای هر کسی که بخواهد از پیامک تبلیغاتی در کسبوکارش استفاده کند، جزو واجبات است. به این ترتیب، باید قبل از راه اندازی یک کمپین تبلیغاتی به خوبی اهداف آن مشخص شود.
بیلبورد تبلیغاتی، تبلیغات تلویزیونی و ویدئوهای کوتاه در رسانههای اجتماعی معمولاً از جمله ابزارهای این کمپینها هستند. در این نوع کمپینها، پیام تبلیغاتی باید بسیار ساده، جذاب و قابل فهم باشد تا مخاطبان مختلف بتوانند به راحتی با آن ارتباط برقرار کنند. خلاقیت در کمپینهای تبلیغاتی به شکلهای مختلفی میتواند ظاهر شود؛ از تصاویر و گرافیکهای منحصر به فرد گرفته تا پیامهای متنی جذاب و ایدههای نوآورانه در اجرای تبلیغات.
این اندازه گیری به منظور برآورد رسیدن به نتیجه ای است که در ابتدا در بخش اهداف کمپین تبلیغاتی بدان اشاره شد. بدست آوردن شاخص های عملکرد (KPI) می تواند به سازمانها کمک کنند که چه اتفاقی در کمپینی که اجرا کردند رخ داده است. هدف گذاری کمپین بر اساس موقعیت جغرافیایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. اینکه شما قصد دارید چه مناطقی را مورد هدف قرار دهید بر روی پیام تبلیغاتی, زمان انتشار و البته بودجه تبلیغاتی تاثیر گذار است. البته این بخش شامل بررسی مارکت است اما به دلیل اهمیت ویژه این موضوع (که معمولا کمتر مورد توجه واقع می شود) آن را از بخش مارکت بیرون آوردیم.
برای نظارت بر روند اجرای کمپین ما یک پروژه در میزیتو اجرا کردیم تا روند را بررسی و در صورت لزوم جاهایی که نیاز به بازنگری دارد را اصلاح کنیم. طراحی و ایجاد تبلیغات جذاب و متناسب با هر گروه تبلیغاتی شامل عنوان، توضیحات و لینک مقصد. تحقیق درباره مشتریان هدف، رقبا و بازار برای درک بهتر نیازها و ترجیحات مخاطبان. تبلیغات پولی مثل میانبری است که شما را مستقیماً به مشتریان هدف میرساند.
برای این منظور می توانید اطلاعات دقیقتری از نظرسنجی ها مگ سئو و ابزارهایی مثل گوگل آنالیتیکس به دست بیاورید. کمپین تبلیغاتی در صورت اجرای درست می تواند اطلاعات درستی از یک برند ارائه و درآمد را افزایش دهد. کمپین های تبلیغاتی به مشتریان کمک می کند که محصول و خدماتتان را انتخاب کنند زیرا آنها را بهترین گزینه برای رفع نیاز خود می دانند. تدوین یک تقویم محتوا منظم و هوشمندانه، ستون فقرات هر کمپین تبلیغاتی موفق است.
انجام آزمایشهای A/B برای تست عناوین، متنهای تبلیغاتی و تنظیمات دیگر بهمنظور بهبود کارایی تبلیغات. این مورد مرتبط با محصول یا خدمات شما که توسط مخاطبان در جستجوهای گوگل استفاده میشود. «درآمد خوبی از فروش در کانال روبیکا به دست میآورم» یا «با تولید محتوا و تبلیغ در کانالم در روبیکا،...
در این کمپینها، هدف اصلی ترغیب مخاطبان به انجام اقداماتی مانند خرید، ثبتنام یا دریافت خدمات است. اهداف اصلی کمپینهای تبلیغاتی میتوانند متنوع باشند؛ از آگاهسازی نسبت به برند گرفته تا افزایش فروش، جلب اعتماد مخاطبان، یا حتی تغییر نگرش نسبت به یک موضوع خاص. بههمین دلیل، پیش از راهاندازی هر کمپین، لازم است اهداف دقیق آن مشخص شوند و براساس آن، پیام مناسب طراحی گردد. آغاز طراحی و اجرای کمپین تبلیغاتی یا بازاریابی حتی اگر صدها کمپین پیش از آن طراحی کرده باشیم، باز هم ترسناک و دلهرهآور است. در این مقاله ما تصمیم داریم تا مسیر طراحی و اجرای کمپین را برای شما شفاف ترسیم کنیم تا بهتر تصمیم بگیرید و به اهداف برسید.
در این مرحله باید یک تیم تشکیل داده و تکنیک خلاقانه بازاریابی را برای رسیدن به اهداف کمپین بررسی کنید. برای برانگیختن علاقه و کنجکاوی مخاطبان باید مزایایی محصول خود را به شکل حرفهایی به مشتری نشان دهید. با انتخاب دقیق رسانه و شناسایی مشکلات مخاطب هدف میتوانید مخاطب را به برند علاقهمند سازید. هر چه مخاطب هدف خود را با دقت بیشتری تعیین کنید، سودآوری شما از مشتریان بالقوه بیشتر خواهد بود. شرکت نایک با شناخت مخاطب هدف بین آنها زندگی کرد، عواطف آنها را در نظر گرفت و با آنها ارتباط قوی ایجاد کرد.
همچنین استفاده از تصاویر و ویدئوهای باکیفیت تأثیرگذاری پیام را افزایش میدهد. بهینهسازی مداوم کمپینها بر اساس دادههای بهدستآمده و بهروزرسانی استراتژیها و تنظیمات برای بهبود عملکرد و افزایش بازدهی. شما که دنبال نمونه متن برای تبلیغ کانال روبیکای خود به این مقاله رسیدهاید، حتماً میدانید که بدون تبلیغات، کانالتان... اگر میخواهید بلاگری را در شبکههای اجتماعی داخلی شروع کنید، روبیکا بهترین گزینهٔ شماست؛ چون هم محبوب است، هم امکانات... برای افزایش نصب اپلیکیشن، ما خدمات مختلفی داریم که همراه کارت از بین آنها از «تبلیغات همسان» و «پوش نوتیفیکیشن» استفاده کرد. چطور؟ ابتدا اسکریپت یکتانت را به فروشگاه اینترنتی خود اضافه میکنید و سپس تبلیغ هر محصول بهطور اتوماتیک ساخته و در جایگاههای نمایش مختلف، به کاربر نمایش داده میشود.
ابزارهای تحلیل و آمارگیری آنلاین به شما این امکان را میدهند تا به دقت تأثیرات تبلیغاتتان را بر روی مخاطبان بررسی کنید. بنابراین تأثیر تبلیغات را برای ترغیب مشتریان به استفاده از خدماتتان دستکم نگیرید. ناگفته نماند که از دیگر مزیتهای اجرای کمپین تبلیغاتی میتوان به رقابتپذیری اشاره کرد.
{تعیین بازهٔ زمانی، کاملا بستگی به هدف و میزان بودجهٔ شما دارد و اصلا محدودیت مشخصی ندارد. فرض میکنیم میخواهید یک پکیج آموزشی کنکور بفروشید؛ اینجا هدف شما افزایش فروش است، مخاطبانتان در ردهٔ سنی ۱۴ تا ۱۸ سال قرار دارند و پیامتان، حل یک چالش بزرگ تحصیلی است. در پنل کاربری خود در باشگاه مشتریان، وارد قسمت تنظیمات و سپس، قسمت یکپارچهسازی شوید. در این بخش، امکان فعالسازی ارسال ایمیل خودکار، ارسال پیامک خودکار، ارسال پیامهای درون برنامهای و همچنین یکپارچهسازی با شبکههای اجتماعی وجود دارد. البته در این بخش، قرار نیست محتوای کمپین را تولید کنید؛ هنوز به آن مرحله نرسیدهایم!
بنابراین انتخاب رسانه خوب با نوع کسبوکار، رفتار مخاطب هدف، محصول یا خدمت یک شرکت ارتباط دارد. استفاده از نتایج کمپینهای آفلاین برای اصلاح آنها در زمان اجرا امکانپذیر نیست. اما شما میتوانید کمپینهای آنلاین را با رصد کردن عملکرد آنها در لحظه بهبود ببخشید. نتایج کمپینهای تبلیغاتی خود را جمعآوری کنید تا بفهمید چه پیامی، چه طرحی و چه رسانهای بیشترین سود را برای شما رقم میزند. تجزیه و تحلیل این نتایج به شما اجازه میدهد تا نرخ بازگشت سرمایه کمپینهای بعدی را افزایش دهید. کمپین تبلیغاتی بازاریابی محتوایی بر اساس ارائه محتوای ارزشمند به مخاطبان شکل میگیرد.
از ابزارهای تجزیه و تحلیل شبکههای اجتماعی برای ارزیابی کمپین خود و همچنین بهبود آن استفاده کنید. گاهی اوقات ممکن است مجبور شوید کمپین خود را پس از اجرا اصلاح کنید. شما نمیتوانید از تبلیغاتی که برای افزایش آگاهی از برند طراحی شده است، برای افزایش فروش استفاده کنید. به طور کلی به کمپین تبلیغاتی، کمپین خوب گفته میشود که بر اساس نیاز بازار و هدف کسب و کار ایجاد شود.
{تولید محتوای تبلیغاتی اعم از تصاویر گرافیکی و ویدیو و تیزر که بتواند به بهترین شکل پیام را به مخاطب (در کمترین زمان) ارائه دهد یکی از مهمترین قسمت هاست. اشتباه بزرگ اغلب شرکتهایی که به دنبال کمپین تبلیغاتی هستند این است که این بخش را جدی نگرفته و بیشتر بر روی انتخاب رسانه تمرکز می کنند. در حالی که با تولید محتوای جذاب و حرفه ای می توان نرخ تبدیل (conversion rate) را در تبلیغات بسیار بالا برد. در اینجا پیشنهاد ما این است که حتما نمونه کارهای شایگان در بخش ساخت تیزر تبلیغاتی را مشاهده نمایید. دورههای بازاریابی به کسبوکارها کمک میکنند تا با آخرین روشها و تکنیکهای بازاریابی آشنا شوند و مهارتهای خود را در زمینه طراحی و اجرای کمپینهای تبلیغاتی بهبود بخشند. کانالهای تبلیغاتی آنلاین امکان هدفگیری دقیق را در ارتباط با مخاطبان برای کسب و کارها فراهم میکنند.
فرقی هم نمیکند انتخاب شما، کدام نوع کمپین تبلیغاتی باشد؛ در هر صورت باید فرایند طراحی را طی کنید تا به یک استراتژی منسجم و اصولی برسید. در این روش نتایجی قابل تعمیم بدست میآید که با هزینه به مراتب پایینتر از اجرای کل کمپین به آن رسیدهاید. البته بازاریابی آزمایشی مناسب همه کمپینها نیست و گاهی یک ریسک به حساب میآید. اجرای آزمایش بازاریابی نباید به شیوهای باشد که کل کمپین را فاش کند به صورتی که قبل از اینکه کمپین اصلی را اجرا کنید؛ رقبا دست شما را خوانده باشند و فرصت و ایده را از شما بریابند. از ایدههای خلاقانه و نوآورانه برای طراحی و ساخت تصاویر، ویدیوها و محتواهای متنی استفاده کنید.
برای آشنایی بیشتر با بازاریابی ویدیویی، پیشنهاد میکنیم مقالهٔ «ویدئو مارکتینگ چیست؛ اهمیت و مزایای بازاریابی ویدیویی» را مطالعه کنید. کمپینهای تبلیغاتی انواع متفاوتی دارند که در ادامه مقاله آنها را نیز برایتان شرح خواهیم داد. موفقیت کمپین و هویت برند ما همه در گرو تبلغاتی است که انجام میدهیم ، این تبلیغات هر چه پیامی قدرتمند تر و تاثیرگذارتر داشته باشد ، همانقدر مخاطب بیشتری را درگیر خود میکند . کمپینهای تبلیغاتی با استفاده از روشهای مختلف بازاریابی تدوین میشوند.
پیام کمپینها میتواند شامل یک ارزش اجتماعی و فرهنگی، نکاتی دربارهٔ رفع یک چالش یا پیامی دربارهٔ خود برند و محصولاتش باشد؛ همه چیز بستگی به هدف و مخاطبان شما دارد. مثلا، پیام کمپین تبلیغاتی تُرُب، این است که مشتریها میتوانند محصول مورد نیاز خود را با کمترین قیمت خریداری کنند. در حقیقت، این یک پیام خام است و در مرحلهٔ تولید محتوا، شکلی جذاب به خود میگیرد. پس از اینکه هدف خود را از طراحی کمپین تبلیغاتی مشخص کردید، نوبت به تعیین مشتریهای هدف و طراحی پرسونا برای آنها میرسد. از لحظهای که تصمیم میگیرید یک کمپین تبلیغاتی طراحی کنید تا زمانی که کمپین اجرا میشود و نتایج آن را میبینید، باید گوش به زنگ باشید!
با این حال، ترب مدتی است که برای نبرد با غول بازار (دیجیکالا) به این نوع تبلیغات روی آورده است و با اجرای یک کمپین موفق (تا این لحظه ۴ ویدئوی تبلیغاتی منتشر شده است)، توانسته به هدف خود دست پیدا کند. این کمپین با شعار تبلیغاتی «The Man Your Man Could Smell Like» هنوز که هنوز است با گذر زمان همچنان در صدر کمپین های جذاب و موفق است. تگلاین «Make a Smellmitment» در وبسایت این برند همراه با پروفایلهای شبکههای اجتماعی و دیگر تبلیغات اضافی یک حضور یکپارچه تبلیغاتی را برای این برند رقم زد. حتی این برند به تازگی هم بازی به نام «Choose Your Own Adventure» را در اینستاگرام خود راهاندازی کرد و کمپین دیجیتال مارکتینگ این برند را به کمپینی برای تمام نسلها و بدون تاریخ مبدل ساخت. در ادامه ۹ گام برای ایجاد استراتژی و اجرای یک کمپین موفق را برای شما معرفی میکنیم. در کمپینهای ایمیل مارکتینگ، ایمیلهایی با اهداف مختلف مانند ثبتنام در یک وبینار یا خرید یک محصول، برای مخاطبان ارسال میشوند.
پس دقیقا مشخص کنید در چه شهر یا شهرهایی و در چه مناطقی از آن شهرها قصد جذب مخاطبین هدف را دارید. شروع هر کمپین تبلیغاتی موفق، با درک دقیقی از بازار و مشتریان هدفمند همراه است. قبل از شروع هرگونه تبلیغات، باید بازار هدف، نیازها، مسائل و ترجیحات مشتریان را با دقت تحلیل کنید.
برای اینکه پیام کمپین تبلیغاتی به درستی به مخاطبان هدف برسد، باید کانالهایی انتخاب شوند که مخاطبان بیشتر در آنجا حضور دارند. به کارگیری ابزارهای دیجیتال، رسانههای اجتماعی و تکنولوژیهای واقعیت افزوده یا مجازی در کمپینهای تبلیغاتی، تجربهای نوین و هیجانانگیز برای مخاطبان ایجاد میکند و تعامل آنها با برند را افزایش میدهد. برای این که بتوانید بهترین نتیجه را از طراحی و اجرای کمپین های تبلیغاتی داشته باشید، بهتر است انواع ان ها را بشناسید و از مناسب ترین آن با توجه به کسب و کارتان بهره بگیرید. برای ارزیابی موفقیت کمپین، باید شاخصهای کلیدی عملکرد (KPIs) مشخص شوند. این شاخصها میتوانند شامل تعداد نمایش تبلیغات، میزان تعامل مخاطبان، افزایش فالوئر، میزان فروش، و دیگر معیارهای قابل اندازهگیری باشند.